fredag 26. august 2011

Regn og torden!

Det har vært stille fra vår kant en stund nå. Terho har ikke vært helt i form og solen har stått på som verst så verken jeg eller hunden har trivdes ute, men litt har vi nå fått med oss! Endelig har hundeparken åpnet igjen så en del av dagene har blitt tilbringt der! Og alt er fryd og gammen, han løper som en gal og storkoser seg! Om det er regn er det ingen hindring! Han elsker nemlig dette!

For et par dager siden ble han passet av en vennine hvor han ble satt ut i line, etter litt tissing og selskap ville han absolutt IKKE inn! Når vi er ute på tisseturer i regnet tar jeg like så greit på meg regndrakt og gummistøvler, for å ta han med inn, det vet jeg det bare er å glemme!
Og mens jeg har skrevet dette har det vært et voldsomt tordenvær over oss! Lyn og torden til de grader, smelt så mye at det har rista i huset, og Terho ligger i aller dypeste søvn! Våknet ved det verste smellet, men mer fordi han var brydd over bråket enn at det faktisk tordnet. Merker jeg har vært veldig heldig med han her, ikke har det vært mye problemer, torden er helt greit, lydig er han og. Husrein nesten fra dag en!


Og for litt spennende nyheter!
Vi har meldt oss på agilitykurs for valper!!! Drammen hundepark arrangerer nemlig dette den andre helgen i oktober (8-9) og er et kurs for hunder opp til ett år med ingen belastning! Og jeg storgleder meg, tror Terho gjør det samme. Han har flere ganger sett på hunder både delta og trene agility, og han følger spent med. Etter mye turer i skog og mark, pluss leking i parken har jeg lagt merke til at han er ganske krapp i svingene. Han kan løpe ivrig og plutselig fyke ut til siden! Både for å hoppe unna ting og for å komme unna andre hunder så jeg tenker at hvis dette kan føres over til agility banen kan vi faktisk gjøre en ganske godt jobb til tross for at vi havner i samme størrelse som en del andre mer raske hunder, for farta har vi ikke stort av! Ikke enda hvertfall! Å balansere elsker han jo, vippen tror jeg kan bli skummel, men med godbiter tror jeg alt kan læres hos han her!


Skal prøve å bli flinkere til å ta bilder slik at ikke innleggene bare blir tekst, ser jo så kjedelig ut! :p

2 kommentarer:

  1. Vår birk reagerte ikke særlig på været her heller! Hvor gammel er thero? Og hvor "er han fra?" Vi holder til i oslo;-) ikke så langt fra Drammen;-)

    SvarSlett
  2. Terho er nå 7 1/2 måned gammel :)

    Og han er fra Mallalasses i nærheten av sandefjord :)

    SvarSlett