torsdag 10. november 2011

Glemt bloggen? Nei da, kanskje litt!!

Vel, gode stunder siden sist, men slik blir det når man gang på gang greier å glemme bloggen, og jeg føler det ikke skjer stort rundt meg, men ettersom jeg for tiden er sykemeldt pga ryggen og fått beskjed om å gå mye turer i skog og mark, så skjer det jo litt!



Vel, vi har også hatt halloween. Terho syntes verken gresskar, edderkopper eller spøkelser er skumle, og edderkoppspinn, det skal spises det!!!! Innimellom ville jeg trodd at mennesker dekket med blod, kjettinger, sot og skumle kostymer ville vært litt rart for en liten hund, men nei da, godtok det som om det var det mest naturlige i verden! Kanskje han godtok det nettopp fordi han hadde eget kostyme! Fant slips i barneavdelingen som jeg enkelt fest rundt halsbåndet hans, så ingen reaksjoner. Valpen vi var på besøk hos syntes dog det var kjempeartig å styre med!



Terho og jeg er nemlig støtt og stadig hos en vennine med to staffer! En mamma, og en av valpene hennes! Det er herlig å se hvordan Terho bytter på mellom å være offer for de to, og å lære Amigo pøbelstreker!
For enten er det Amigo som dytter Terho i bakken, og Pixie som står og biter på halen hans, ellers er det Terho som står og gjør noe som ser ut som parring, sidelengst, på låret hennes, mens Amigo tar løpefart og dytter morra si i bakken så de kan stå oppå henne og herje! Og Pixie er ei frøken som ikke liker å ligge i bakken så blir gjerne ofte bråk av slikt! Innendørs har nok ikke Terho store sjangsen, men ute er han lant kjappere og bråere i svingene så han storkoser seg ute! Selv om ikke Amigo ser stort skummel ut på bildet!


Og på grunn av sykemelding ha jeg fått beskjed om å gå mye turer i skog og mark, og forrige uke hadde Marwin, Terho og jeg en skikkelig lang tur til toppen av solbergfjellet! Var en god tur som tok noen timer, men vi storkoste oss alle sammen! Stille og rolig siden det var en ukedag også!


Ble ropt på fordi han ruslet bak og da har han alltid en skikkelig, jeg har ikke gjort noe galt holdning, med hodet ned og et uskyldig blikk!!


Svarttjern som var et halveis mål, vel halveis opp da. Veldig rolig og idyllisk vann!

Terho og Marwin leker kongen på haugen. Prøvde å få Terho til å se samme veien som Marwin, men det ville han absolutt ikke!
Lynghunden min! Av en rar grunn skulle han inn i lyngen med alle maten han fikk :)

Ikke så verst utsikt nei! Terho satt og kikke nøye på alt som bevege seg der nede!

Solbergfjellet er også et sted mange hanglidere hopper ut ifra, og dette er rampen dems! Utsikten er jo fantastisk, men aldri i verdens om jeg faktisk ville helt uten videre hoppet ut der!

Prøve å få til et godt bilde hvor han satt pent og kikket inn i kamera, men det var det ikke snakk om nei!


Så, skal se om jeg ikke husker å oppdatere mer framover, glemmer det sikkert igjen! Må hvertfall få lagt ut bilde av Terho og hans nye venn Gizmo! Kjæresten min sin 13 år gamle hannkatt! Heldigvis er Gizmo vant til hunder fra før av så han godtar Terho, men Terho skjønner fortsatt ikke at det er en katt og har totalt hundeoppførsel ovenfor pusen! Erter den, biter den for å leke! En ting jeg må få filmet er når de sitter og erter hverandre. Da sitter de nemlig rett ovenfor hverandre, løfter på en labb, så gjøre pusen det samme tilbake. Når pusen sin er i bakken, løfter Terho sin igjen. De kan fortsette i evighet! 
Og de har konspirasjonterorier. De samarbeider på pøbelstreker! I går tok de tannbørsten min! Pusen hopper opp og dytter den ned, Terho biter den i stykker!

Makan! Noen andre med samarbeidene pøbeldyr kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar